tisdag 26 oktober 2010

Nu blir det driv på fyra hjul framöver...

Idag klockan 10 blev vi med Hyundai Santa Fe. Vår lilla röda riskokare har gjort sitt och skall nu förpassas till någon vänlig bilentusiast som kan åtgärda de brister som en trogen tjänare under 10-års tid råkat ut för. Brister som en man med bägge tummarna mitt i handflatorna och panisk förskräckelse för allt vad motorer, plåt och bilar heter, ej kan eller bör göra någonting åt.
Samma väg lär väl "Belmondo" åka, den är förvisso lite äldre än riskokaren men har bara gått 17 500 mil och är i fint skick. Den skall bara få ett nytt avgasrör för just nu låter den som en frustrerad Bolinder Munktell eller en uppretad Ferrari Testa Rosa.
Det bjuder mig lite emot, men jag känner ändå att jag vill lägga ut den här bilden. Det är en minnesplats uppe vid Länsmansgården där 27-årige Elin miste sitt liv. En importerad vettvilling både våldtog och dödade henne, förmodligen helt utan anledning. Den personen skall vi nu vårda ömt, för honom är det synd om. Skjut den saten mitt mellan ögonen, helst innan alla dyra advokater hinner tillträda och rättskarusellen börjar sluka pengar. Ge dessa till de stackars föräldrarna som mist sin flicka.
En som blommar ordentligt i höstrusket är vår lilla Prinsessa. Hon lever sitt lilla idolliv framför spegeln och med ett helt batteri av smink, läppglans, läppstift,krämer både hit och dit, snoddar, spetsar och Gud vet vad så bjuder hon på en färgsprakande show varje dag.. Hur som helst så är hon ganska vänligt sinnad just nu och inte så folkilsken som hon brukar vara (gäller i första hand mot mig).
Dagens intag av föda gick väldigt enkelt. En äggröra med grön sparris, lök och lite köttfärs. Spetsad med en cocos cutney och smält ost (små kuber Hawarti) Ett glas bubbelvatten från kranen satt bra till och gubben har nu fått i sig de kalorier och muskelbyggande ingredienser som behövs för att ögonen skall hålla sig uppe, och pumpen dunka på.
Kommer nog in en sväng i kväll och kollar om spöket har trasslat ut sig ur lakanet än, eller?
pappa B

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vad Jag förstår är Du fast i en tankelabyrint och har hamnat i en återvändsgränd. Ledtråd Nollställ Dina förutfattade tankar om vem spöket börja om och analysra alla Mina inlägg som Din dotter råder Dig till då kommer polettenn troligen falla ner och Du kommer se ut som en fågelholk (dvs med munnen öppen)

Ghost

Anonym sa...

Vad Jag förstår är Du fast i en tankelabyrint och har hamnat i en återvändsgränd. Ledtråd Nollställ Dina förutfattade tankar om vem spöket börja om och analysra alla Mina inlägg som Din dotter råder Dig till då kommer polettenn troligen falla ner och Du kommer se ut som en fågelholk (dvs med munnen öppen)

Ghost

Anonym sa...

Förstår att du från och med nu kommer att känna dig som "King off the road" när du äntrar din Santa Fe. Så kände jag de första dagarna. Skillnaden var stor från att "sitta på marken" i min förra bil mot att "stiga upp" i Hyundaien. Man sitter högt upp och har bra utsikt över den övriga trafiken. Så löycka till med dina "nya" skapelse.
Nu kan du åka på sidan om E6:an om det är mycket trafik.

BULLIS

pappa B sa...

ha ha ha Bullis du är go du! Jorå jag svänger resolut ner och tar dikesrenen om det blir köer.

Spöket jag har säkert skrapat dig på lakansväven utan att lyckas få klorna i den. Men..jag klurar här nere i väst och vem vet, poletten kanske trillar ner,en vacker dag, vi får väl se. Att jag kommer att se ut som en fågelholk, det är jag redan säker på :o)

Synnøve. sa...

Godmorgon igen.

Snygg bil ni införskaffat.
Den där kommer du garanterat upp ur diket med.
Vi kör riskokare här med. En Hiace. Den kommer man fram med överallt...

Spöket kommer nog fram snart ska du se.
Det är ju halloween snart. En ytters konstgjord företelese här tycker jag. Den passar liksom inte här tycker jag. För mycket amerikanskt.

Här blir det en stilla helg, men lite god mat istället....
Inte ens en kines ska hem..

Ha det gött.
Kramen.

pappa B sa...

Halloween är ett djävla påhitt, en ren spekulation av handlare och arrangörer av olika slag. VArför inte fira skogshuggarens vardag istället? Där får folk gå ut i skogen och jobba skiten ur sig i slokhatt, utan visir och utan skyddsoverall och tåförstärkta stävlar.