tisdag 19 oktober 2010

Skippar spökjakten, jag förlorar den...

..inte riktigt lika vissen som den här Lobo-bilden på vår döende tomatplanta. Så känner jag mig inte, men det är inte mycket bättre med dagsformen idag. Regnet öser ner, det är grådaskigt ute och jag har ingen lust att åka upp till Biskopsgården och försöka jobba ett par timmar. Sätter mig och scannar lite bilder i stället och åker upp i eftermiddag. Då kanske det ha ljusnat lite, förhoppningsvis..
Frölunda ligger sist i elitserien och det spelar ingen roll för mig. Jag håller på HV71 och gjort så sedan tiden i Jönköping. De preseterar inte särskilt mycket de heller men är snäppet före Frölunda. Tidigare höll jag hårt på Brynäs. Men den eldan har svalnat under årens lopp. Snart börjar skidskyttesäsongen och längdåkningen i TV-rutan. Då blir pappa B på bättre humör och sitter fastklisrad framför dumburken från tidig morgon till sen kväll. Tror att småflickona Kalla och Haag får sitt stora genombrott i år och de fd. dopade ryskorna kommer oladdade till start då de nu tvingas betala tillbaka de prispengar som de åkte till sig under tiden dopingproven analyserades... På bilden ser ni den Japanska längdtruppen 1967 som var på träningsläger hos alla tiders "skidkung" Sixten Jernberg i hans anläggning uppe i Limedsforsen, utanför Malung. Jag kanske återkommer en stund innan jag ger mig iväg ut på äventyr bland de arabiska grönsakshandlarna på Hisingen, vem vet. Om inte annat så hörs vi i kväll/natt
pappa B

"Bättre vara den förste i byn än den andre i stan"

2 kommentarer:

Aimogreven sa...

kom igen nu Besse. Jag skall berätta en Porjushistoria som en klok dam från Porjus drog i Kommunalfullmäktige i Jokkmokk.

Det var en gång två grodor en Porjusgroda och en Jokkmokksgroda som ramlade ner i en glasskål som var 3/4 full med grädde.
Dom började naturligtvis simma men kanterna var så hala att dom inte kom upp. Dom simmade och simmade till slut sa Jokkmokksgrodan jag orkar inte mer jag ger upp och slutade att simma druknade och dog. I helvete sa Porjusgrodan jag ger mig aldrig den simmade och simmade och simmade tills grädden blev smör då hoppade den över kanten. En Porjusbo ger sig aldrig. Citat: Hildur Lundström.

pappa B sa...

Hildur var en bastant dam med gott ordförråd och pondus. Nja ger upp gör jag aldrig men jag måste samla ihop resten av de Porjusbor som svävar runt tillsammans med de här jäkla lakansfigurerna.... Skäll åka ner till kontoret i morgon och plocka hem några nya negativpärmar så kanske jag hittar någon ledtråd där. Vi får väl se. De fladdrar inte så mycket kring lakana än så länge i veckan, men de kommer väl till helgen kan jag tro..