söndag 14 november 2010

Här är beviset...

Här ser ni själva. Lille August håller upp kvittot som visar att han denna söndag inhandlat två stycken vackra och mjuka flanellskjortor på ICA Maxi i Angered. Han fick även röd blinkande lampa vilket innebar att han vann en burk inlagd sill av affärens egna sortiment. Strålande, som Sickan hade sagt. Färgbild? Varför då, han säger ju hela tiden att han är färgblind och då är det väl onödigt att slösa färg på en bild då gubbaskrället ända bara ser världen i svartvitt, eller?

Intog en god lunch då jag fräste upp två stycken korvar (Ungersk kolbász) som jag sedan snittade och fyllde med en tjock skiva emmentaler. In i micron och smälte osten. Till detta hade jag tänkt koka några små röda potatisar (nej du inte alls Asterix utan Cherie, en helt underbar liten knöl) men fann resterna av gårdagskvällens goda potatisgratäng så det blev så i stället. Gummans mycket goda björnbärspaj och på tok för mycket vaniljsås avrundade det hela.. Retar mig på att den sk. sportkanalen, den nya kanal 10 inte visar den svenska skidpremiären i Bruksvallarna utan lägger in Tjurridning på en plåttjur där halvfulla amerikaner försöker klamra sig fast, vilket djävla skit. Den kanalen har idag fått ett stort fett rött kryss över sig. Hade det gått hade jag plockat bort den direkt från TV-utbudet. Nu börjar snart världskuppen på skidor och skidskytte, då blir den här gubben indisponibel för yttervärlden under dessa sändningar..
pappa B

"I droska far ingen in i hemmelriket"

Inga kommentarer: