måndag 8 november 2010

P-fika på högsta nivån!

Lille-August han är en högt uppsatt man, han bor på 7:e våningen. Idag var jag och "Länsman" inbjudna på förmiddagsfika hos honom. Nybakade blåbärs muffin, kardemummakaka och en supergod rabarber/jordgubbspaj med vaniljsås, Herre je där rök alla dagens kalorier på en enda gång. Ni måste förstå att en annan blyg och timid person inte har det lätt när man umgås med två sådana här djupingar. Egentligen borde man ha full hockey utrustning på sig då de beska och minst sagt syrliga kommentarerna rungar runt öronen på en hela tiden. Fast, jag tror att det grunnar sig i ren avundsjuka då jag fortfarande är arbetsför och inte har stagnererat i varken utveckling eller positivt tänkande och vigt mitt liv åt sofflocket....Lille-August laddar nu för kalla timmar på sjöisarna tillsammans med Länsman, och vi andra och därför gick vi igenom hans utrustning. Den var över förväntan och med två stolryggsäckar, flytoverall, isdubbar och ett sjutusandes humör lär han bli riktigt giftig ute på isen i vinter. Att han skaffat två sittryggsäckar hade "Länsman" och jag svårt att förstå men efter en förklaring att han vill ha det skönt i kylan och skall sitta med fötterna på den ena säcken så fattade vi?Nu har nog vinterna även slagit klorna i Västra Götaland. Minus fem i morse och ganska slirigt på asfalten (skrapning av rutorna) så kan man ana vad som komma skall. Tog i alla fall en bild utanför huset och visst ser det rätt kylslaget ut, så säg?
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Besse..!
Ja, vintern har anlänt här med. Vi hade -7 i morse.

BULLIS

pappa B sa...

Fy hundan, med med handen på hjärtat så är det banne mig bättre med kyla och snö än regn och blåst, eller hur? Allt under kontroll med bagarsonen?