onsdag 8 december 2010

Goder morgon mina vänner...

..då var det dags för en ny dag i livet. Fortfarande samme gamla gubbe i spegeln denna morgon. Detta i sin tur gör att jag beviserligen lever och därmed har syn och hälsa i behåll. Detta i sin tur mina vänner, det är det som gör att jag är -Sveriges gladaste man- Nu haver jag stoppat i mig två grova knäckebrödsskivor med ost och plommontomat, skvalpat i mig två rejäla koppar med te ett litet brunt piller med nyttiga antioxidanter (sådana som Stig Strand äter i striden mot de fria radikalerna). Del sexkantiga lilla ljusblå sparas ill kvällen, hu jeda mig! Står på ett ben i 3 minuter och spelar flamingo, faller sedan ihop och slår pannbenet i massagefåtöljen innan jag vinglar ut och försöker på på mig jeansen, strumpor och skor. Jag är klar! Livet kan börja. Fyra minusgrader håller mjället på plats.
Nu väntar P-fika med "Länsman" och lille August. Försöker göra öronpropparna så osynliga som möjligt så jag slipper höra deras gliringar och elaka tungor fladdra. Jag gör som de kommunala politikerna, nickar och håller med.
pappa B

Inga kommentarer: