onsdag 15 december 2010

Vad händer med svensken! Nästan alla verkar vara sjuka?

Här behövs akut hjälp av någon form. Lyckospridare i stället för alla livlinor, psykdoktorer och arbetsvägledande uppryckare konsulenter. Fan i mig vad det är beklämmande med de flesta här i riket.
Nu har jag läst 36 bloggar och av dem så är 34 hemma på grund av olika krämpor. Alla 36 har börjat dagen med en Treo eller en Alvedon! Unga människor som knappt har börjat leva. Bloggportalerna ser ut som levande sjukhusjournaler med färgglada modebilder på anorexier och slimmade bögar. Inte ens häst- och hundfolket lever i symbios med sina husdjur. Fast å andra sidan kanske deras hundar har höftledsfel och hästarna krupp?
Hur fan skall detta sluta, snart finns det inga friska människor kvar. Då sitter jag ensam på en stolpe och visslar. Skulle jag ramla ner och bryta ett ben finns det ingen plats inom sjukvården där man kan ta hand om mitt brutna ben. Skulle jag drabbas av huvdvärk finns det inga tabletter kvar på apoteken. De stackare som verkligen är sjuka, då menar jag allvarligt sjuka. De får inte heller tid och plats i systemet, utan får sitta och vänta på några stressade, skoltrötta stackare som är före i sjukhuskön. Framtidens arbetskraft är redan förbrukad. Ut från de svenska utbildningsinstituten kommer färdiga, krokiga pensionärer utan sting och försedda med el-moppar kommer de att åka runt och tigga Treo. Gå de orkar de inte även om de kan.

Upp med huvudet, spotta i nävarna och ger er ut i den kalla friska luften. Att sitta inlindad i sitt mjuka täcke och snora och tycka synd om sig själv det är fan i mig inte alls bra. Upp och ut med er bara, nu på en enda gång, era gnällpellar/pellor. Det kanske är tid för en ny facebook grupp -DÖDA LATMASKEN- ?
pappa B

2 kommentarer:

Aimogreven sa...

Nå inte vet jag vad du läser för bloggar inte då min för jag gnäller inte. Det skulle möjligen vara för att min älskade hustru ändrar temperaturen i vedskogen hela tiden. Vi hade -15 som gräns men nu vete fan var den är. Rekommenderar varmt till dina gnällspikar kör skoter och motorsåg handlasta på timmerkälkarna ät renkött i alla former så håller ni er friska.

pappa B sa...

Helt riktigt greven, så skall det vara. Nu räknar jag inte in mina vänners bloggar för där råder det alltid viss form av aktiviteter. Fick på moppen av Olle. Tänkte snyta honom lite, men jag skiter i detta.