torsdag 6 januari 2011

Blåvinter och skidskytte!


Snön vräker ner och det har snöat i stort sett hela dagen. Spårvagnarna stannar, spårar ur och det är allmän kaos i Göteborg just nu. Vi har tilldelats en riktig blåvinter och givetvis måste jag ut för att bevara detta till eftervärlden. Till vilken eftervärld vet jag inte, men ändå. Det känns på något sätt viktigt att avbilda vintern vi fått, innan den försvinner.
Om en dryg timme är det dags för de svenska skidskyttedamerna att ge sig ut med bössan på ryggen. WC-stafetten nere i Oberhof skall avgöras och det måste vi ju följa med spänning och ilska över att de svenska damerna skjuter så erbarmeligt illa, eller?

Har nyss stoppat ansiktet fullt med marinerade kycklinglår och en god potatissallad. Hittade en julöl längst ner i skafferiet och den delade kvinnan och jag på. En 7,5% så snart börjar jag väl bjuda upp till dans.. Tour de Ski rullar vidare och våra svenska damer och herrar ligger faktiskt riktigt bra till. Någon av dem kan faktiskt komma på pallen om det vill sig väl i de två etapper som återstår.
Njut av blåvintern så hörs vi igen innan John Blund kommer strykandes runt väggarna. Han har förresten fått ett nytt paraply, ett sådant där stort golfparaply så nu stiger gubben mycket snabbare om någon skulle få för sig att smyga upp för att pinka på natten. Ses och hörs.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

De svenska damerna är bäst tack bernt jag vet att du höll dina tummar. Och det hjälpte, vi hörs