torsdag 20 januari 2011

Massor av galna historier trillar in på mailen...

George Bush och Tony Blair står i en bar. En gäst kommer fram och frågar vad de pratar om.
Vi lägger upp planerna för tredje världskriget, säger Bush.
-Åh tusan, säger gästen. Och hur ser planerna ut ?
-Vi tänker ta livet av 14 miljoner muslimer och en IT chef.
-En IT chef?
-Varför i all världen skall ni ha ihjäl en IT chef?
Då klappar Bush Blair på axeln och säger:
-Vad var det jag sa?! Ingen kommer att fråga efter muslimerna.

Det är lite avnorgehistoria över den här. Kommer ni ihåg alla mer eller mindre roliga historier som spreds över landet. Vi skämtade om att smålänningen var så snål att han skrek när han åt och grät när han sket. Skåningarna var dryga och vi norrlänningar vi sa inte med än hjuoo, indraget så de kunde bara använda oss som dammsugare. Nu är det muslimerna som sitter i skottgluggen. Fast det kommer ju en och annan rolig historia också, kolla den här:
En man går fram till en kurvig snygging på ett varuhus.
-Ursäkta, jag har tappat bort min fru. Du har inte lust att prata lite med mig i några minuter?
Kvinnan blir förvånad. -Varför? frågar hon.
-Jo varje gång jag pratar med någon som har tuttar i klass med dina så hoppar skatan fram från ingenstans.

5 kommentarer:

Synnøve. sa...

Tackar för ett gott skratt så här tidigt på morakvisten. Det behövdes....
Är så kallt ute så man går här och huttrar...

Klems Synnöve.

Plupps krypin sa...

Ha, ha, ha oj den sista var bra. Undrar om min gubbe gör så....fniss...! Fast mina är nog större...fniss!
Kram Yvonne

pappa B sa...

Kallt Synnöve, det var som tusan. Här har vi bara 4 minus..

Jasså du Pluppsen gubben har mycket att hålla ordning på ha ha ha

Aimogreven sa...

När vår dotter var liten var det inga problem. När kvinnan försvann mellan hyllorna. då sade jag till min dotter skrik mamma allt va fan du orkar. Då kom hon alltid med fyrhjulssladd och kollade vad som hade hänt. Funkade alltid.

pappa B sa...

Synd att man inte tänkte på det när vilden jag har nu var liten.