fredag 21 januari 2011

Skumt med fisket just nu. Idag var det både MacMyra och "Länsman" som fick hala fram den och visa katten. Fast...MacMyra stannade kvar efter det vi gått hem och han rapporterade att han plockat upp två väldigt små borrar som fick åptergå ner i djupet. Vi får hoppas att han tog en bild på dem med mobilen :o)
Jag lyckades slänga pilken, en vertikalare mod. Ä i huvudet på en som var lite större än den jag fick senast. "Skogarnas Konung" steker den i kväll åt sig själv. Han älskar fisk. Kvinnan och jag skall gå på kalas hos våra gamla grannar men först skall jag ut och göra ett reportage om en halv timme. Bara en kortis. Lägger ut en bild på den lilla fisken också, mest för att reta mina fiskekompisar. Det kan ju vara roligt för dem att se hur en abborre skall se ut, om de skulle få någon någon gång. Kaxig, jag? Då skulle ni höra när de öser på mot mig. Jag är rena ängeln jämför med de här djupingarna....
pappa B

Inga kommentarer: