lördag 22 januari 2011

Mobiltelefonboom till tusen!


Kvinnan jobbar,"Prinsessan" på bio med kompisar då passar jag och "Skogarnas Konung" på att åka ner till Kviberg och gå på marknad. I de gamla stallarna har man idag tidernas loppis. 75% av försäljarna som bjuder ut ägg, Halalkött, datatillbehör både sådana som fungerar och inte fungerar, kablar, batterier, verktyg, klockor och mobiltelefonen är araber. 20% är fd. jugoslaver, 3% zigenare och så två svenska tanter som säljer barnkläder och hembakade bullar. Där har ni Kvibergs marknad i ett nötskal. En liten billig fickkniv och en väldigt snygg tändare (ingen röker med det samlas) med en örn ingraverad på framsidan mod. zip. Jag köpte en liten djup teflonpanna som jag prutate ner till 20:- (jag är en hejare på att pruta) Den skulle jag koka av på den nya spisen vilket resulterade att mitt under upploppet på skidskyttet så kokade pannjäkeln torr och tefloskiktet är numera borta. Skit samma jag kan ha den som bollträ till sommaren då vi spelar brännboll, Träffar så dåligt med vanliga slagträn så den här blir perfekt.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Synd att vi inte stötte på varandra på kvibergs marknad jag var där nån timma idag lördag vi ses väl nån annan stans istället ha det bra.

Sigge.

pappa B sa...

Absolut, det är inte lätt att hitta varandra i myllret och idag var det väldigt mycket folk där. Ha det bra, bägge två.