söndag 16 januari 2011

Snart slut på vilodagen!

Resterna av barnens kyckling från igår blev till soppa åt pappa B och "Prinsessan" idag. Brysselkål, morötter, potatis, gul lök och en tärning grönsaksbuljong. Det räcker för att göra en supergod grönsaks/kycklingsoppa. Givetvis hade jag rejält med Aromat, röd curry och en skväll tabaco i grytan också. Det fick bli söndagsmiddag till dottera och mig. Sedan bakade hon negerbollar så där rök min lågkaloridiet den här dagen. Men gott var det.
Nu skall jag ta hand om min lilla gumma som kört från Jönköping med vår son som codriver. Mor och farföräldrar mådde efter omständigheterna ganska bra och junior har skottat fram både mormors bil och hennes gästparkering. Bra jobbat.
Vi syns under morgondagen så får vi se om den har något roligt att berätta. Sov så sött.
pappa B

1 kommentar:

Synnøve. sa...

Hej där vid spisen.
Så härligt att se ner i grytan. Vilka färger. Kan tro det smakade gott.

Har inte glömt bort dig alls. Men tiden, den tiden...
Hinner knappt med mig själv. Har dessutom legat sjuk ett tag så man blir tappad för krafter.
Men nu ska jag snart göra bloggvärlden osäker igen.

Hoppas skogarnas konung och frun kom hem tryggt i alla fall.

Kram från ett naboaland med sol och 3 plusgrader.
Synnöve.