måndag 28 februari 2011

Drottning Björgen vinner igen!

..och "Duracell-kaninen" Therese Johaug tar bronset. Vilt fajtande ustina K tar silvret och en pånytt född Anna Haag blr fyra. Personligen tror jag att om allt flyter som det skall med humör, form och skidor så kommer Ida Ingmarsdotter att få sitt stora genombrott idag. Hon är i fin form, hon gillar klassiska stilen och hon är taggad till tusen efter framgången i Drammen.
Kalla då? Ja hon är taggad hon med, med dessvärre räcker det inte för att plocka hem några medaljer idag, möjligtvis på den avslutande 3 milen och i stafetten, men inte på 10 kilometer klassisk bana i Holmenkollen. Nu kan det ju hända att jag har fel, men det är en smäll som jag tar. Petra Majdic, norksan Falla och Fabian, någon av italienskorna och säkert dammar den ryska truppen av någon väl konserverad mamsell som säkert vill vara med där framme också. Det kommer att bli sekundstrider mellan de nio som kommer efter Marit Björgen, var så säker...
Nu går jag och lägger mig så jag orkar upp om fyra timmar
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej broder..!
Jag är nog inte lika optimistisk som du när det gäller dagens millopp. Björgen och Johaug är nog på pallen med all säkerhet, men Kawaltzyk vill nog blanda sig in i leken också. Kalla kommer nog som bäst in som en klar 5:e plats med Ingmardotter som 7:a. Haag ser inte ut att vara i så god form så hom får vara glad om hon är topp 10 idag.Sen får vi inte glömma italienskorna och kanske Saarinen. Ja, dom är några som gärna vill vara med och kriga om medaljerna bakom Björgen.

BULLIS