söndag 27 februari 2011

Tag dig en skiva Husmans med en rejäl skiva ost, Calle Bildt!

Vasabröd ge råg i ryggen och det har du banne mig ingentin utav. Du måste vara den mesigaste ministern i hela EU och det värsta är att du företräder Sverige, mig och mina kamrater. Förvisso är väl vi svenskar kända världen över som att varken säga bu eller bä när någonting går åt helvete, vi vågar helt enkelt inte ställa oss upp, slå näven i bordet och säga att nu är det nog.
När tumultet i Tunisien bröt ut då blev du blekare än vanligt och snurrade runt som katten kring het gröt. Vi svenskar som skall vara världens samvete, men när det hettar till så stoppar du och regeringen huvudet i sanden...precis som strutsen. Du är en struts Calle Bildt, en riktig djävla struts och borde förpassas till någon djurpark i närheten av Stockholm där du och dina kamrater leker världspolitiker!
Nu skjuter Gadaffi prick på sina egna medborgare men du har ännu inte slagit näven i bordet och sagt vad alla vi renhåriga svenskar vill höra. -Stick och gräv ner dig Gadaffi och ta dina mentalasjuka regeringskamrater med dig! Nej du svammlar runt med budskap som du inte ens förstår själv och dina talskrivare kan du överlämna till diktatorn i framtiden, han behöver nog all hjälp han kan få även om jag önskade att han grävdes ner, djupt, djupt under sanden i öknen utanför Tripoli. Det vore en välsignelse för hela mänskligheten.
Men du Calle Bildt, du är en feg liten skit som borde avgå du med. Skaffa dig ett vanligt jobb, gärna på arbetsförmedlingen för där sker inga större revolutioner heller. Där kan du sitta och leka dimplomat med alla stackare som kommer dit för att försöka få ett jobb. Just det, jag är förbannad, riktigt förbannad och skäms över att vi i Sverige har sådana ryggradslösa politiker som du och dina gelikar.
Du är en struts Calle, en stor djävla struts och skulle jag se dig med huvudet nerstoppat i sanden så skulle jag ta en sjutusandes sats och sparka dig i röven så att du aldrig fick upp huvudet ur sanden.
pappa B

3 kommentarer:

Rosenlunds Tibbe-Hill sa...

100 poäng för detta inslag!!!!

Anonym sa...

Hej
Ett tag sen Jag visade Mig men nu gäller det tavlan "Minnen från Porjus" en tänkbar konstnär kan vara Öjvind Öhman Viltok från jutsa kolla på FB Viltok-fanclub

Ghost

pappa B sa...

Tack Tibbe-Hill!

Nja, det kan det kanske vara, skall kolla upp detta lite.