torsdag 17 februari 2011

Gråväder och isande vindar...

Junior mådde bra även om livet under isen i Mölnesjön (det finns faktiskt liv där även om många inte tror det) inte gillar oss eller våra färglada beten. Årets "Sportlovsfiske" på sjön lockade nästan 100 fiskare och fyra granna regnbågar lyckades fyra stycken hiva upp. Vem som vann tävlingen vet jag inte för samtliga som hade fått fisk rusade iväg hem för att steka den så färsk som möjligt. Sportfiskarna Väst i samarbete med Rannebergens FK höll i hela arrangemanget och det flöt på fint. Klubben bjöd på nygrillad korv och Festis så det gick ingen nöd på oss även om fiskarna inte vill ha våra räkor.
I morgon bär det iväg ut igen, vart vet vi inte riktigt men mitt tjôt om Hornasjön ligger i vassen och lurar. Men...vackert väder och det kan bli Mjörn eller Surtesjön, den som lever får se....
pappa B

5 kommentarer:

Anonym sa...

Skogarnas konung glömde säkert att spotta på kroken säj till honom att spotta både på kroken och i hålet nästa gång ni är ute Hi Hi

Sigge

pappa B sa...

...detglömmr han Aldrig! Fått detta från mig via farfar :o)

Plupps krypin sa...

Härligt att sitta och frysa! Nja, jag vill nog ha sommar och sol om jag ska fiska. Men det är mysigt att göra saker tillsammans.
Ha det gott och trevlig helg.
Yvonne

Plupps krypin sa...

Härligt att sitta och frysa! Nja, jag vill nog ha sommar och sol om jag ska fiska. Men det är mysigt att göra saker tillsammans.
Ha det gott och trevlig helg.
Yvonne

pappa B sa...

Hej lilla Pluppen. Fegis där, sitta i solen och mysa bara. Nej ut si de friska vindarna och få lite väder i fejjan., det är grejer det. Sen om det nappar så är det ju ännu bättre :o).