fredag 11 februari 2011

Kycklingfilé och råstekt potatis...

... den satt som en fläskläpp, En kycklingfilé skuren i tunna skivor, stekt i vitlöksdoftande olja, gröna ärtor (gillar egentligen alla ärtor) råstekt potatis och fint strimlad rödlök. Ett glas äpplejucie till och lunchen var avklarad. Sås till filéerna? Givetvis en egen gräddvariant med lite curry och en skväll lingonvinäger (Mannerströms delikatesser).
Junior har kommit hm från skolan, fått godkänt i proven och har inhandlat ett headset till sin dator. Nu är han borta i spelens och musikens värld ett par timmar. HAn skall få ungstekt abborre lite senare i eftermiddag. Det gillar han skarpt. Den lilla sprättan är ute med sina kompisar och dyker väl inte upp här hemma förän det skriker i magen. Kvinnan förbereder sig för resa till Jönköping. Om någon av, eller bägge barnen skall med är ovisst...

Den blå bilden i inlägget om Spanien är tagen i Spanien, självklart. Jag skriver inte om Ryssland och lägger in bilder från Pajala även om likheten platserna emellan är ganska lika. Nån djävla ordning får det väl vara.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Broder..
Bäst att jag skriver lite oftare här på bloggen så du förjäves slipper leta bland dödsannonerna i E-Kuriren.
Ser ut som en alldeles förträfflig lunch. Ha en bra dag eller eftermiddag framför TV:n som jag. Det är ju skidskytte vet´ja.

BULLIS

pappa B sa...

Bra att du lämnar ett litet spår då och då så jag vet att du fortfarande andas. Jag är ju orolig för min vänner.