söndag 6 februari 2011

"Prinsessan" blir en globetrotter, nu vill hon till London med mamma..

Blodad tand kan man nog snacka om då det gäller ungarna våra. "Skogarnas konung" och jag planerar en fiskeresa norrut och genst högg den lilla vezzölan till med; -Då åker jag och mamma till London och går på musical, shoppar och myser. Tack för det televerket! Här gäller det att höja varningsflaggan och intresset för att spara om detta skall lyckas.
Däremot kan jag inte komma med så höga protester då jag själv drog iväg från tryggheten i Porjus som 17-åring. Har ju inte kommit hem ännu så det blev en lång och spännande resa. Fast helt klart så ligger den lilla byn i norr fortfarande högst upp i mitt hjärta. England och London är ju en fin plats för små damer att vistas på och med mamma som säker buffert under armen,kommer detta att gå galant. Vi två "grabar" klarar oss på egen hand ute i vildmarken, var så säker.

Försöker fortfarande få liv i Vilgot, den blåblodige greven uppe i Hälsingland så jag lägger ut en bild på dagens lunch. Några storvulna stekar med pressad potatis, grönsaker och svartvinbärsgelé blir det inte hos pappa B idag, nej vi käkar fisk till middag när kvinnan kommer hem från jobbet.
Nu är det TV:n och skidskyttet som ligger närmast till hans och jag skall faktiskt ta mig en liten wirreskvätt. En tre fingrars 12-årig Auchentoshan, en skotte med en ljuvlig eftersmak av trä och fikon. Till den här singeln tar jag gärna ett glas kallt vatten för att förlänga eftersmaken. En riktig snäll liten gosse som inte minst passar i damsällskap. Skåååål!
pappa B

6 kommentarer:

Plupps krypin sa...

Låter mysigt att få åka till London med mamma. Du gjorde en lång resa som 17-åring kan man säga. Det verkar ha gått bra hittills.
Ha det gott med skogarnas konung hoppas ni får mycket fisk.
Yvonne

pappa B sa...

Ja, i värsta fall får vi väl köpa med oss några paket djupfryst torsk a la Findus! :o)

Synnøve. sa...

London mot vildmarken....
Vad ska man välja. Hade ju velat gjort bägge jag då...

Men det blir nog bra ska du se, tillslut.
Klart London frestar för en prinsessa.
Hoppas ni får en mängd fisk av olika arter.

Här sitter de nästan varje dag på isen på Nuguren och pimplar nu. Ser skönt ut där i solen.

Ha nu en skön dag. Det blir det här i alla fall.
Kram Synnöve.

Aimogreven sa...

Ja vi fattigstackare får nöja oss med uppvärmd älgköttsoppa med märgben. Du ser det är inte alltid lätt att bo i dom stora djupa skogarna.

pappa B sa...

Aimogreven ...nä men jag tror inte att de är något allvar i klagolåten om älgköttsoppan :o)

Lilla jentan i väst.
Hälsa pimplarna på isen om du träffar nån och fråga vad det är de plockar upp
Klem tillbaka.

Anonym sa...

I Porjus järnvägstation där bor nu en kvinna som har lämnat London då hennes son aldrig hade sett stjärnorna, hon kom till Porjus och
fick uppleva sitt första norrsken något som hon har fotograferat och har en mängd mycket vackra fotografier av, detta är något hon aldrig hade kunnat få uppleva i London.
Sigge.