onsdag 16 mars 2011

Det blev en förunderlig dag idag!

Kolla in! Jag har fått en ny arbetskamrat, Emma heter den lilla damen, gift med en cowboy från Australien eller om det nu var en Mexikansk gränspolis, har två små flickor och är en glad liten skit. Gräsätare som gillar Tequila. Det är klart, det ena gör ju det andra, eller hur man skall förklara det. Vad jag blir glad i hjärtat, nu slipper jag dras med gamle Larsson jämt och ständigt, fast han lägger väl beslag på bönan förståss...

En annan glad kvinna träffade jag efter lunch. En glad dramapedagog? Jorå, och nu har den ungdomsgrupp som jobbat under namnet "Vår Framtid" snart premiär på den teaterpjäs de satt ihop. En kul grej som jag följt lite på distans. Dramapedagoger kramas gott!


Glad liten indiska (eller kanske hon kom från Pakistan) med halvfärdigt kastmärke i pannan (var nog bara förlovad) stod och frös i snålblåsten på torget i Hjällbo. Hon delade ut telefonkort från GTMOBIL ett nytt Sim-kort för billiga internationella och nationella samtal. 1 öre minten skulle det bara kosta att slå en signal. Skapligt om det gäller i alla länder?



Mohammed har sålt sin restaurang -Mixat- här i Angered och flyttat tillbaka hem till sin pizzeria i Hjällbo. Där tog han över grannlokalen och byggde ut så nu kan han ha 60 sittande gäster. Om ni som bor i och runt Göteborg inte vet det så kan jag berätta att Hjällbo Pizzeria säljer landets godaste grillade kycklingar.

Miriam och hennes pappa Edward (den sjungande bagaren) har köpt fd. café Limonell i Hjällbo. I slutet av veckan öppnar de under namnet La Viva och jag har blivit inviterad på kaffe och hembakad bulle (jag tar nog en tårtbit i stället, det skall man göra på café, bullar kan man äta hemma).

Han se finalen av Slotts-sprinten på TV:n och jag lyfter på skinnkepsen och bugar för Åsundas okrönte konung, Emil Jönsson. Nu vann han sprintcupen totalt (igen) och den riktige kungen Carl-Gustav ringde honom i går och bad honom köra för kung och fosterland. Det gjorde Emil och det var strongt av majestätet att ringa till en man av folket och be om en ynnest. Bilden tog jag på TV:n så byline får bli SVT.
Nu skall jag samla ihop tekoppar och tomma kexpaket (smörgåsrån) och försöka att så småningom ta mig till sängkammaren för min obligatoriska skönhets sömn (kom inte med några dumma kommentarer om att jag måste sova runt utan att det hjälper).
Min mamma tyckte i alla fall att jag var söt (hon var inte blind, men hade starka glasögon). Godnatt!
pappa B

Inga kommentarer: