onsdag 2 mars 2011

Det dyker upp små puddingar lite då och då när man sitter och scannar gamla negativ. Här kommer frk Egbona, numera säkert gift och mamma till en hel drös små ungar. Tiden den går och vikten sjunker. Nu är jag nere på 93 prick så det finns fortfarande 3 kilo att skrapa av den här gistbrutna kroppen innan jag och "Länsman" kan köpa oss en tårta på Liba. Det är målet! Ner till 90 kilo och det blir en halv tårta var, sen står man på ruta ett igen, nja inte riktigt. Startvikten den här gången på nyårsdagen var 97,7 kilo så lite har jag i alla fall ansträngt mig. Idag skall vi fiska på ett superhemligt ställe så därför talar jag inte om vart vi skall. Ni får försöka lista ut det själva. Ni skall få tre ledtrådar; Det finns två badplatser vid sjön, det annordnas ibland pimpeltävling för finska pensionärer på isen och förhoppningsvis ligger det en plastbåt upp och ner inne i skogen? Nu är det upp till er att räkna ut resten.
Vi syns, hemkommen från vårt äventyr på hal is! Ha det så länge.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Hoppas er båt ligger kvar vid Surtesjön för det är väl där ni har lagt den upp o ned. det är väl där som ni inte ännu har dragit upp de största fiskarna ännu. Hoppas ni får en bra dag.
Sigge.