torsdag 31 mars 2011

Jag har sagt det flera gånger förut, men jag säger det igen. Det är mina bilder (tagit dem själv) är det inte, står det en byline med fotografens namn

...Ja, jag vet. En lönnfet, ålderstigen gubbe skall inte hasa omkring och fotografera halvnakna brudar, sladdande bilar, svettiga fotbollslirare och mat. Det tycker ni är opassande, eller hur. Jag, 68 bast skall sitta i min vibrerande läderfåtölj och läsa diktsamlingar av någon insnöad halvpedofil som luktar studentsvett sedan början av 40-talet. Aldrig i helvete! Jag far omkring som en vårkåt hermelin i världen och om några dagar sticker jag till Rotterdam. Hittar jag något vackert där så plåtar jag!

4 kommentarer:

Baronessan sa...

Yes! Sådär ska det låta. Ålder är bara siffror så det så :)
Hälsa Rotterdam.

Plupps krypin sa...

Håller med Baronessan! Ålder är bara siffror på ett papper! Ge järnet!
Kram Yvonne

Anonym sa...

Ålder är ointressant,det är sinnestillståndet som räknas!
"Var barn så länge vi kan,nog hinner vi bli gamla"!
Curre Canin.

Anonym sa...

Rätt tänkt bernt både du och jag har en livspartner som är 20 år yngre jag tror att det håller oss igång längre minst 30 år till de unga fotograferna har inte den erfarenhet som du har, plåta unga flickor och ge dem en bra stuss i livet.
Sigge.