tisdag 22 mars 2011

Nu reser min lilla XL1:a till Täby!

Nu skall min kompis bli Stockholmare och förevisa snabbspringande galopphästar och dansande karnevalsflickor från Rio, i framtiden. Någonting som jag vet att han kommer att greja med bravur. Kameran är nu omstoppad och nedpackad med största noggrannhet och lämnar Göteborg för färden mot Täby och sina nya ägare (far & son) i morgon fm. Känns lite konstigt, men den kommer att göra större nytta uppe hos Bosse och hans son än här nere där den bara får ligga bland en massa andra kameraprylar.

Tog en bild med min iPhone4 nere vid centralen idag. Här går det framåt med bygget av det nya lyxhotell som skall inrymmas i det f.d. posthuset. Jag hoppas verkligen att man slår vakt och bevarar lite av den gamla stilen från epoken då vi hade riktigt postkontor här i landet. Sådant existerar inte längre i vår värld, taskigt nog.
JAg kanske hoppar in här en stund under kvällen, vi får se. Kvinnans syster kommer hit och skall sova över så det blir väl ett herrans kacklande kan jag tro och då är det bra att smita undan och sätta sig vid burken. Hej så länge.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Gratulerar till din försäljning av
din XL1a du sålde den billigt hoppas din kund förstår detta han kommer att bli nöjd och det är ju roligt nu när du bestämt dej för att sälga den. Hoppas din nya familjemedlem mår bra gnäg,gnäg.
Sigge.

pappa B sa...

Ja det verkar vara en trevlig man med intresserad son så jag tror att min lilla pärla kommer att få det bra.