måndag 28 mars 2011

Sista svepet från årets TUR-mässan kommer här...


Phu, nu släpper vi resandet, måste ju hinna förbereda mig för trippen till Rotterdam. Just nu händer det saker. Inspelningen krånglade och ljuted fick sig en riktig törn, men det bjuder jag på.En ny tidning skall se dagens ljus för de som bor i Guldheden och Johanneberg. En tuff lokal tidning som bara skall spegla just de stadsdelarna i stan. Självklart skall jag göra lite artiklar i den liksom det jag gör åt -Vi i Biskopsgården-
Vi är ett glatt litet gäng med Hr Larsson vid rodret så det hela har alla möjligheter att bli någonting riktigt bra. Vi får hoppas att själva utformningen också blir lite ny jämfört med de tidningar som företaget redan ger ut. Vi vill sticka ut lite ,med nytt format, lite bättre papper och förhoppningsvis roligare reportage.

Det som göms i snö, kommer fram i tö! Ett väl beprövat gammalt ordspråk. Detta är vad som händer när man stoppar in sina negativ i negativmappar, sätter den i en pärm och fyller på hyllmetrarna allt efter det att åren går. Koll här vad jag hittade när jag scannade 100 bilder innan jag kröp ner under täcket. Bilden är tagen vid en tävling, Tikka-Älgen som arrangerades av Stiga i Tranås. Detta var den 25 augusti 1980. Tänk om någon av grabbarna (numera gubbar runt 60-65) kunde höra av sig, då skulle jag maila bilden till dem. Reportaget fanns i både lokaltidningar och i Jaktjournalen i vilken jag medverkade ganska mycket på den tiden. Och mitt ibland sega gubbar, bössor, krutstänk och nedblåsta skogar så dyker det då och då upp små gojtingar att vila ögat på. Här den mycket vackra norskan Linn, en go liten varelse som står med bägge fötterna på jorden. Håll med om att hon är fin den lilla jentan från naebolandet? Har gjort ett mycket intressant reportage om en ensamstående mamma med fyra barn som ställer upp och jobbar idéellt med ungdomar ute i Biskopsgården. En riktig krutmorsa med glimten i ögat och massor av djävlaranamma.
Lotta heter hon och hon bakade färska bullar till kaffet hon bjöd på,
pappa B

Inga kommentarer: