lördag 2 april 2011

Nu har vi beskådat "Grodan", vilken kille....

Iförd sin stickade vinterluva (fått av svärmor) tittar Pia Höiom fram under huvudet på vår Riksgallopör Mossgorda...jag har tingat mulen, det som syns först på målfotot. Vilken häst och vilken tjej, Mossgorda och Pia Höiom. Ett perfekt par att äga två andelar av. Kaffe kunde hon brygga dessutom, starkt och rejält ingen blask här inte, och så tog hon i hand, bättre än en karl. Det gillar den här gubben. Jag och "Skogarnas Konung" åkte ner till Pias stall utanför Åsa där man hade delägarträff, givetvis kom jag för sent för att få se "Grodan", som han kallas in action, men det går ju fler tåg och det är självklart roligare att få se honom komma först över linjen vid premiären på Göteborgs banan den 22 maj när solen skiner och koltrastarna kvittrar....

















Vem som sitter på "Grodans" rygg i den ljusblå stalldräkten vet jag inte, men en sak är säker, konkurrenterna lär nog inte få se den här framsidan annat än i vinnarcirkeln. Den bruna valacken uppförde sig exemplariskt och med över 80 närgångna nyblivna delägare så var han lugnet själv. Gjorde sina varv på banan och sista snabbvarvet, raksträckan upp från startboxarna mot stallet gick fort. Då hördes ett tungt sus bland åskådarna. Jag fick en liten snusning, av hästen, inte av Pia, och så drack vi saft och kaffe och reste hem med ett förnöjsamt leende på läpparna. Vilken kille, och vilken tränare, synd att det inte fanns mer än två andelar kvar när jag gick in....

pappa B

2 kommentarer:

pia sa...

Svärmor ej mor :) Roligt att träffas och du kommer få många fina bilder att lägga ut på din blogg tänk bara när det är helt gult idalen och helt vitt i skogsbrynet. Nu pratar vi påskliljor och vitsippor. Ha en bra kväll.

pappa B sa...

Se där, grattis Pia att du fått en svärmor som stickar varma mössor åt dig även om du tog hennes pojke ifrån henne :o). Jo det kommer säkert att bli mycket vackert framöver, det är jag helt säker på...