lördag 16 juli 2011

Hu jedan mig Dennerby, nu får du lämna in för gott...

Trodde ni att det skulle förändras mot Frankrike?Nej då frk Forsberg lunkade på som vanligt på sin kant och mitten gick Fischer omkring och funderade på när matchen skulle ta slut. Hon rör sig som en kyrkorgel och hemma i Göteborg sitter Johanna Almqvist och ser på TV! Visst är det surt. Jag hade mina föraningar att Dennerby skulle kalla in Sundhage & Börjesson på mittfältet, bägge två finns ju på plats, och de kunde tagit över Fischer & Forsgrens platser.

Så satte Lotta lite färg på tillvaron genom att spurta ifrån sin försvarare och chippa in bollen i nästan öppet mål. 1-0 till de blågula och just nu är vi bronsmedaljörer i damernas fotbolls-VM år 2011. Då stoppade Frankrike in sin "Duracellkanin" på högerkanten och nu får Tunebro verkligen bekänna färg.
Med mycket snäva marginaler så lirade fransyskorna in sig i vår box och jag tackar Gud eller leverantören av målstolparna att de finns. Högerstolpen hos Lindahl fick sig en rejäl kyss och det räddade oss från att Frankrike kvitterade.
Forsberg orkar inte springa om hon inte får bollen på 39:orna och Fischer ställer till det så fort hon får bollen. Jag hoppas verkligen att detta är hennes sista landskamp.

Nu måste Hr Dennerby öppna upp ögonen och sätta Forsberg på bänken, gärna Fischer också, men så lyckosamt kan det väl inte bli. Annica Svensson, Sveriges bästa spelare under detta VM borde få medalj om hon kan hålla sin anfallare i skick under sista halvleken av detta VM. Hon har varit bäst i Sveriges alla matcher.

Jag slår upp en skvätt MacMyra även om klockan visar rött, och börjar med middagsmaten under pausen.
pappa B

Inga kommentarer: