måndag 11 juli 2011

Japaner, japaner, japaner

Vi som har rätt ålder inne, vi kommer ihåg Sven Jerrings frustration i radion. Nu är det bara en horder av japanskor som står i vägen för en svensk finalplats i VM. Hur den matchen kommer att sluta, det vet ingen, men man kan ju göra som fallskärmsjägaren, leva på hoppet. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, Johanna Almgren (se bilden) skulle vara med på plan. Att Dennerby ifrågasatt hennes plats i startelvan är oförklarligt.


Domarnas försök att blåsa bort USA från VM-cirkusen misslyckades trots sfraffar och röda kort. The yankies tog sig samman och sopade i stället bort ytterligare en favorit ur spelen. Personligen tror jag att de knockar fransyskorna rejält och sen återstår att se om Sverige lyckas få ordning på alla springande japanskor. Megastjärnan Marta blev utbuad av hela publiken och detta hördes tydligt varje gång hon rörde bollen, Malmös brasse (se bilden) Renata Da Costa gjorde inget större väsen av sig på VM-arenan, hon heller.

Här riden lilla, lätta Mette HAnssen hem 100.000 riksdaler åt den norske tränaren Jan Björndal. Hästen heter Dakiyah och ekipagen kommer här på det långa upploppet på Göteborgs Galoppbana. Kopparmärra löpningen heter loppet och är ett av de stora stoloppen i landet. Tvåan var fjolårets vinnare, även den från Norge, La Zona med Fernando Dias i sadeln. de fick skapligt med svenskt prassel med sig hem de också 50.000 var andra priset. Det var verkligt fina tävlingar ute på Hisingen igår. Nästa tävlingshelg blir den 31 juli.
Nu skall jag ta en kort promenad och försöka förbättra min usla kondition som gick i botten när jag blev krasslig, sedan äter vi frukost.
pappa B

Inga kommentarer: