onsdag 13 juli 2011

Snipp snapp snut så tog sagan slut...

Japan spelade byxorna av oss och Hr Dennerby borde omgående raka sig och avgå med omedelbar verkan!
Hur fan kan han sitta och se på då de japanska små flickorna gång på gång snurrar upp de betydligt större blå/gula madammerna? Inte en min när den tröge Forsgren klampade förbi bänken i ultrarapid, nej då
Nu blir det spel om bronspengen mot Frankrike vilken vi kan se oss i stjärnorna efter. De franska töserna snurrade upp USA gång på gång tidigare i dag och de lär vara betydligt mer taggade än de svenska tjejerna. En bit in i den andra plockade han in Linköpings kulspruta och Landström som fått sitta på bänken för att hon missade två målchanser i den första matchen. Nej bort med polisinpektören och sätt in en fotbollsspelare i rollen som förbundskapten.
Nu skiter jag i VM och ägnar mig åt att scanna bilder i stället. Skall äta lite räkor med kvinnan och "Skogarnas Konung", "Prinsessan" är hos en kompis och sover över, stillhet råder över lägenheten frånsett min tidigare frustration över Sveriges urusla spel mot Japan. Grattis Japan, ni kommer att skaka USA och kan med högt huvud åka hem till er store ledare, buga djupt och ta er en stor portion ris. Hälsa honom från mig också!
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Dennerby måste bort. Det har aldrig lönat sig att fegspela som han försökte få tjejerna att göra igår. Och att inte byta ut en halvskadad och helt oduglig Linda Forsberg tidigt är ren skandal.
Hur kan det bli så att dom presterar sin sämsta fotboll i den viktigaste matchen ? Hur var det med sammanhållningen i laget ? När Jossan gjorde sitt mål blev det ingen dans ?? Dansen har ju annars stärkt lagets moral och sammanhållning samtidigt som den psykiskt brutit ned motsåndarna tidigare.

Det blev ett stort antiklimax av alltihop. Tyvärr kommer med största säkerhet Fransyskorna köra över de svenska tjejerna också.
Men vi kan kanske leva på hoppet att under kan ske.....

Janne Larsson

Pappa B sa...

Ja du min vän...då skall det banne mig till ett under som heter duga. Jag tror nog att Dennerby kör med samma bakåtpassningar och samma trögflyttade damer även mot fransyskorna. Men, men, som du sa under kan ju ske även om det verkar vara långt borta.
Nu kommer det att ta 10 år till innan vi preseterar något och det kommer fömodligen bli så att det är några av de 14-åringar som spelar Gothia Cup, som bildar stomme i det laget.

Jag antar att Dennerby kommer att leva på att vi får spela OS nästa år i London, men vad fan skall vi dit och göra med ett gäng hakvskadade tanter, nej lägg pengarna på utvecklingslaget i stället. Fast när laget återvänder till Stockholm så börjar man omedelbart att snacka om OS-medaljer. Patetiskt!

pappa B