fredag 1 juli 2011

Upptäckte att jag hade ett par "Slippers"?

Kolla vad jag hittade när jag städade ut mitt skoskåp i gå kväll. Ett par nästan helt nya "Slippers". Toppmodell i svart skinn. Måste försöka få medlemskap i Slippersakademien på något sätt. Jag hasade runt i dem ända in i sovrummet i går, helt fantastiskt. Är det någon av mina läsare som vet hur man gör för att komma i kontakt med slippersakademien, för det finns faktiskt en sådan har jag hört talas om. Kom med lite goda råd är ni snälla.

Blev så full i skratt då jag nyligen lästa boken -Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann- En rolig historieskildring, snabb, informativ och framför allt så sitter man med ett leende på läppen hela tiden man har boken uppslagen. Man jämför bokens författare, Jonas Jonasson, utbränd reklamare med Arto Paasilinna vilket är att ta i i överkant. Visst kan man förnimma doften av den frejdige finnen lite då och då, men än är det ett stort steg kvar innan Jonasson kommer upp i hans klass. Men boken är verkligen bra och jag tycker att du omedelbart skall läsa den om du inte redan har gjort det.
Hur som helst så hade bokens huvudfigur Alla Karlsson på sig ett par "pissetofflor" när han avvek via fönstret den dag då han skulle fylla 100 år. Nu har jag också ett par "pissetofflor" vilket verkar vara ett steg i rätt riktning mot 100-års dagen. Däremot får jag nog ta den vanliga vägen ut för vi bor på tredje våningen, så fönstervägen är inte att tänka på.
pappa B

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jo du! Det är bara att ta kontakt med komikern och ståupparen Ronny Eriksson i Piteå.Han är nämligen ordförande i "Slippersakademin"
Så nu vet du det!
Curre Canin!

Anonym sa...

Curre "Greven" Kanin har verkligen de rätta kontakterna !! Järnberg

pappa B sa...

...men så har han hasat sig fram i slippers genom livet den luringen. Han har redan berättat detta för mig när vi filmade uppe i Porjus men jag ville bara se om han fanns med ute på nätet - och det gjorde han grevknorren -