onsdag 24 augusti 2011

Gäddjakt på Anten och tatuering hos Mikke...

Det var mycket på en gång. Åkte upp till min "bästis" som har stuga uppe vid Anten. Han hade skickat hem käringa sin och då passade jag på att plocka med mig draglådan, spö och en kvarter wirre. Fullt ös medvetslös som raggarna brukar säga.
Full fart på 15 hästarn och så rakt ut över sjön, Här skulle fångas storgäddor. Men hej vad det sket sig. Visst, jag fick ett hugg nästan direkt när Lasse smygkörde efter vasskanten. En stor gulgrön wobbler som bete och hugget hårt och resolut. Det var en stor fisk, det var helt klart. Men...jag var för snäll med slirbromsen och lät fisken gå ganska långt ut med linan. Det är ju så jäkla kul att kämpa med den en stund. Då kom den sista rusningen och han drog ut hela den lilla linbiten som var kvar, plong! där gick knuten och gädda, wobbler och 125 meter 0,25 lina for åt fanders. Synd om fisken för han kommer säkert att sno in sig i den långa linan och fastna någon stans. Men, men vad gör man? På med ny lina och jag fick en abborre, en matfisk och strax efter fick Lasse en gädda på runt ett och ett halvt kilo. Så vi slapp visa snopparna för katten i alla fall...
Hemma i stugan blev det öl och wirre och lite god mat, sedan en timme i vedbastun och den tisdagen var ett minne blott. Idag skulle jag tatuera mig hos Mikke nere i Angereds Centrum. Med andra ord borde jag inte ha tunnat ut blodet så intensivt dagen före men det är alltid lätt att vara efterklok.
--Kunde inte låta bli att ta en bild genom vindrutan på vägen hem. Här ser ni bygget av det senaste lyxhotellet i kriminalstyrelsen och Göteborgs kommuns regi. Det nya rättspsyket i Gunilse. Ett bygge som upprört många, inte minst de barnfamiljer som bor grannar med eländet.Men, ingen har flyttat in ännu så ingenting har hänt men om någon tror att detta projekt skall flyta utan rymningar och andra kompilikatione...var så god?
Det är helt perfekt med iPhone, då tar man bilderna själv och här ser ni hur koncentrerad konstnären Mikke är och hur förskrämd jag är. Men mina vänner ont gjorde det men snyggt blev det. Ni skall få se när den läkt ihop. Mikke ritade ett huvud som påminner om en blandning av vanligt lejon, tempellejon och katt/varg. En designad bild som bara sitter mellan mina skulderblad. Nu är gubben märkt för livet så de så. Originalet sparas utifall någon av barnen vill ha den på sig när de blir stora. Köpte en tub jukonsalva på apoteket och skall smörja in den ett par gånger om dagen för att den skall bli så fin som möjligt...
pappa B

Ska man vara fin får man lida pin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Broder..
Närfår vi se bild av konstverket..?
Du ser lite skitnödig ut på bilden.. Gjorde det ont..?

BULLIS

pappa B sa...

så in i bomben, men jag var inte skitnödig ha ha ha. Ni får väl vänta tills det läkt och satt sig, Blev riktigt snyggt faktiskt Till och med kvinnan godkände det hela.