tisdag 23 augusti 2011

Här löser man världens alla problem...



Gubbarna och käringarna utanför systemet löser världens alla problem. Finns det bara en skvätt öl eller dessertvin kvar så blommar vårlöken igen. Goa gubbar och det varierar från dag till dag. Tisdagar är det juggarna, onsdag och torsdag så är det finsk riksdag och det kan gå ganska hett till. Fredagar då är det kinesernas tur men de samlas bara framför Vinnarhålets skyltfönster för där har man en stor TV som sänder live. Blandad publik passerar revy och kryssar mellan opponenterna.
Ett litet glas på balkongen när solen sakta går ner, det är en av de goda bitarna i tillvaron. Vi har en helt fantastisk balkong, ja inte utseendemässigt men plaseringsmässigt. Sol hela dagen, kan inte bli bättre. Nu skall jag gå ner och se om jag kan filma lite tatuering hos Mikke. Vem vet, jag kanske märker upp mig själv på samma gång. den som lever får se. Vi syns med eller utan kassmärke.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Bäste broder..
så här ser det ut i min stad också. Här pratas det många språk, fast ingen svenska. Det är den dominerande skaran av människor på torget.
Människor som försörjs av det du och jag och många med oss skrapat ihop under våra aktiva år.

BULLIS