måndag 29 augusti 2011

Vackra kvinnor och fruktansvärda hattar!


...men det är ju så det skall vara på ett Galopp Derby. Den här gången var det Norskt Derby som fick besök av pappa B och hans lilla paparazzikamera. Slåla vindar efter allt regnande gjorde inte den här dagen perfekt, men gott gemyt, glada jenter och guttar med fjädrar i hatten fick allt att bli perfekt ändå. Jag spelade som en kratta och det bler ett litet hål i bokföringen framöver. Nåväl man kan ju inte bese ett Norsk derby utan att lätta på lädret, eller hur- Kolla här dessa utser jag som de roligaste i hattparaden. Ett kålhuvud, ett fågelbo och en halmstack. Vilken trio!

Och sedan har vi den mest exotiska, förmodligen direkt upphämtad från baren på hotell Sheraton. Det gungade friskt lkite här och där när den här damen vickade fram i snålblåsten över Övrevoll Galoppbana den här söndagen. Hennes kavaljer i kritstreckig blågrå kostym (samma födelseår som mig) stod en bit därifrån och morrade när jag högg hans dam. Skit samma tänkte jag, lite råkurr hade bara fått upp värmen i min nedkylda lekamen.

Vem som vann Derbyt? Ja det gjorde Fredrik Johansson på den fina hästen Withouth Fear. Segern innebar 550.000 Nkr till ägaren. Skaplig förtjänst en söndag, eller hur?
pappa B

Inga kommentarer: