fredag 16 september 2011

Jag säger bara...stackars jultomten!

Kolla här! De här två tjejerna kör hårt som bara den nere på Sportlife. De har siktet inställt på att chocka jultomten. De kör så svetten lackar och hela tiden med ett leende på läppen. Sådna här små damer gillar jag, full fart framåt, glimten i ögonvrån och lätt till skratt. Här haltar inga sega höns inte. Jag säger bara det, stackars jultomten...
Själv tar jag det med ro. Känslan att gå ner för den stillastående rulltrappan var fantastisk idag. Att jag skulle få sån apstinens för en dags uppehåll det kanske är farligt för gamla gubbar. Men ett bra pass mest för överkroppen, underkroppen jobbar inte så mycket längre så den kan jag spara tills lite senare i år. Nu är det wirrekaggen i första hand som skall tömmas. Vågen visar positiva siffror men i kväll skall måttbandet fram och där kommer sanningen i dagen. Har kaggen krympt eller är det bara resten som förminskas? Vi får väl se, hoppas att ni håller tummarna på någon cm minus.

I eftermiddag väntar promenaden till IKEA och köttbullarna. Min lilla "Prinsessa" och jag trampar iväg och har vi tur så följer kvinnan med (då slipper jag betala).
pappa B

2 kommentarer:

elsa44 sa...

jag håller tummarna om du håller dina för mej och mitt hopp om minus i morgon. Peppkramar

pappa B sa...

Det är klart jag gör, det vet du ju!