torsdag 22 september 2011

Missade promenaden, telefonen ringde!

Hit kom jag inte längre. Jag tog med mig min lilla kompaktare och traskade iväg efter frukost. Vädret var strålande, hlstlöven blänkte som guld i solen och jag laddade för den långa sjörundan från Mölnesjun rut i skogen och över till Surtesjön (vår abborrsjö). Då ringde mobilen i jackfickan. -Hej de är Vidar, mår dera braaa!!!? Den glada norska rösten förkunnade utan att säga något att det var ett jobb på G. -Jo tack det är fint, jag är ute i skogen och är precis vid Stensjöb, svarade jag. -Det är greit de, kan du vare nere vid hotellet på Eriksberg om en time? D ä en jente som skall flyga till Frankfurt och vi må ha hennes bilde innan avfärd, du grejer de va?
Innan jag han svara så kom det blixtsnabbt. -Hon venter dig i foajén, ha en bra dag! Klick!

Jag han i alla fall ta en bild på sjön, fortsättningen av vägen och en svampbild innan jag kom ner till Rannebergesvägen igen. Flickan hette Grete, vacker som en gudinna (det är de flesta norska modeller)Hon var lite nervös och log när hon sa, Vidar sier att du er den beste jentefotografen i Sverige?
-Hälsa Vidar och tacka, kom nu så går vi ut och skjuter dig sa jag och tog henne i hand.
Bilderna blev mycket bra, de är redan skickade upp till Oslo och vem vet jag kanske visar dem här någon gång när hennes portfolie är officiell. Solen skiner fortfarande men lusten att knalla ut i skogen igen den har försvunnit. Ha en bra dag ni med.
pappa B

Inga kommentarer: