lördag 8 oktober 2011

En Toblerone contra 160.000!

Ja så var det klart. Sossarnas nya ansikte Juholt har skitit i den röda postlådan. Och detta ganska rejält. Hyresfusk och en skamsen partiledare mötte pressen. Det är så lågt att till och med Glocalnet framstår som rena Eifeltornet i jämförelse.
Sedan har man mage och stå och blamera med att man försöker hjälpa världens barn.
Av mig får clownen Juholt en rejäl spark i röven, en välputsad 43:a som svider länge....
Sverige lyckades efter mycket möda och stort besvär ta en skalp till på Finland. Men så övertygande var det inte, det måste ni hålla med om. Slatan borta mot Holland, det kan kosta det, fast å andra sidan syntes den store idolen inte till så mycket under den här föreställningen.

Jag har varit nere på Sportlife, kvinnan var också med, så nu är jag ganska mör i både armar och ben. Kör mitt planerade program och skall så göra i 14 dagar till sedan blir det nya varianter och jag hoppas att jag snart kan börja med ren konditionsträning, när störste delen av wirrekaggen blivit mindre. Träffade en mor och hennes dotter på gymmet idag (fräscha till tusen bägge två) mamman som är instruktör på Sportlife i Partille gav mig och kvinnan lite goda tips och råd, som jag givetvis skall förvalta väl.
Det blir en lång skogspromenad i eftermiddag och sedan får man väl ta sig en liten wirrepinne i skinnsoffan och se vad burken har att erbjuda. Någon halvtaskig gammal film kanske går hem, vem vet.
Ha en fin fortsättning på lördagen och helgen i övrigt. Vi syns säkert i morgon.

OBS: Plocka inte och ät absolut inte de här svamparna om ni går ut i skogen, då blir ni yr i huvudet.
pappa B

1 kommentar:

Anonym sa...

Broder..
Finns det inte längre någon heder eller samvete bland våra svenska politiker..? En som tjänar 144 000:-/mån skall väl för tusan inte behöva snika över några tudenlappr i bidrag. -Misstag och missförstånd, säger Håkan Juholt. -Medvetet fusk, säger jag. Hans trovärdighet har ramlat ända ner i träsket anserjag, och han bör lägga svansen mellan benen och omedelbart lämna både parti och riksdag. Det tråkiga i händelsen är att han ingalunda är ensam om att "ha lik i garderoben". Detta verkar vara mer utbrett än vi kan ana, och det förekommer oavsett vilken färg det är på flaggan.

BULLIS