måndag 10 oktober 2011

Idag var jag lite grinig....

Jag känner att jag blev lite grinig idag men det är inte första gången som detta inträffar nere på gymmet. Jag anser och jag vill att ALLA skall kunna träna oavsett vem man är, eller varifrån man kommer. Men det måste ändå vara så att detta med att lösa ett gymkort och har tillgång till ett gym måste vara förpliktat med någon form av regler och förordningar, tycker jag.
Idag när jag kom ner så fanns det ett antal damer iförda sina slöjor och fullt påklädda nere i lokalen.fyra av dem tränade, en av dem, en äldre dam är väldigt aktiv och hon är dessutom mycket duktig. Men av de andra så var det bara två som använde sig av de maskiner som finns på golvet. Resten de satt utposterade på andra maskiner och pratade som om de var på café. de som skulle träna kom inte åt en del av maskinerna. Jag vet att några passar på att gå på förmiddagen på grund av sina jobb och kanske inte har tid att vänta. Jag kan sätta mig bland de här gummorna och snacka skit, jag har inte bråttom, men det är ändå irriterande när man har ett program som man försöker genomföra att behöva gå fram och fråga om man få låna maskinen de sitter på.

Nu är jag ju inte speciellt rädd för att göra bort mig så jag frågade faktiskt en av gummorna idag om det inte var bättre att de gick upp och satte sig i fåtöljerna och pratade så vi som tränade kunde använda alla maskiner utan att behöva vänta eller köra bort dem. Hur de tog detta vet jag inte då de bara pratar arabiska och mitt arabiska ordförråd inte omfattar den konversationen.
Jag tog även upp detta med personalen så jag får väl se om det blir ordning och reda på golvet nere i gymmet eller om det blir jag som får rött kort och utvisas.

Hur som helst jag körde mitt pass och nu skall jag äta hemlagad köttsoppa, fett så det ryker om det men med massor av kött och grönsaker. Tjosan! Och lyckan blev återställd då jag fick en kram av Brancos söta fru!
pappa B

Inga kommentarer: