söndag 9 oktober 2011

Min goa MacMyra var kvaddad i korken!

Kolla så elegant MacMyras korkar är deras wiskeyfllaskor! Lika elegant som drycken i flaskan. Men jag hade max otur igår när jag skulle öppna min Brukswiskey som jag fått av kvinnan för ett tag sedan. Jag fick bara den vackra hatten på korken i hand. Resten av korken låg söndersmulad längst ner i halsen på flaskan. Vad gör man? Tar fram tesilen och byter flaska? Nej då! Man öppnar en flaska med MacMyra Special 05 istället. Så där ja, och så fortsätter man njuta av kvällen tillsammans med kvinnan i skinnsoffan. Idag mailade jag till MacMyra och undrade hur jag skulle göra. Man kan ju inte slänga bort wirre för mer än 600 riksdaler bara för lite kork. Nu väntar jag med besked om varför detta hade kunnat ske med en kork som varit oöppnad och förseglad med "blyhölje".
Skål på er wiskeylovers
pappa B

Inga kommentarer: