söndag 9 oktober 2011

Planeringen går som på räls....

Inte bara jetset och kändisar vandrar omkring med märkeskläder. Även gamla farbröder med käpp kan slita på sig en Adidsasjacka. Här är jag på väg till Sportlife för dagens exercis i maskinerna.

Den planering jag gort upp fungerar perfekt och jag har haft turen att träffa Branco, Uppsala född herre med förflutet från Carliforniens soldränkta kullar. Numera hemma i Sverige igen och tränar intensivt här i Angered. Killen kan träning och han har blivit lite av min mentor/bollplank nere på gymmet. Det känns mycket bra att ha någon att tala med då man är lite osäker på träningens mysterier. Den planering jag lagt upp fungerar bra och mest försvinner baksidan av kroppen. Tajtare häck och wirrekaggen töms så sakteliga. Vikten rör sig inte nämnvärt, men det skiter jag i. Huvudsaken, förutom mössan, är att jag mår bra och att måttbandet visar positiva siffror. Vikten kommer nog att hänga med tids nog. Det är ett fint gäng nere på Sportlife i Angered och det skojas friskt bland vikter och hydraulik.

Idag äter jag bara, ingen promenad. Fläsklägg kokar för fullt i den största grytan och kålrötter till rotmoset i den andra. Sedan blir det en härlig norrländsk köttsoppa av fläskbuljongen, hur onyttig som helst men gott så in i bänken. Mängder av grönsaker få backa upp den feta buljongen och en stor bit fransyska balanserar upp det hela. (Viv la France)
I morgon blir det nya friska tag, tisdag likaså men på onsdag vilar jag nog. En liten fråga, varför går inte du och tränar? Jag vet ju att du är lite lönnfet och mår inte riktigt 100% med dig själv. Näää, fega inte ur nu, har inte tid? Detta är bara bullshit, iväg med dig och börja forma till dig igen. då kanske käringen där hemma också börjar få upp ögonen för dig igen, eller? Hon kanske inte är lika trött och vill sova varje kväll!
pappa B

2 kommentarer:

branko bakic sa...

hej o'johan det är din vän branko från gymmet , ville bara kommentera angående det du säger om nyttigt och onyttigt när det gäller mat i dagens blogg . GLÖM DET för det handlar om kalori in vs kalori ut , ta bara lite mindre portioner istället eller kanske bara en enda svårare är det inte .

stå på mvh branko

pappa B sa...

Hejsan Branko!
Kul att du kommenterar, träffade din söta och roliga fru idag på gymmet. Passade på att ta mig en kram när du inte var där :o)