tisdag 25 oktober 2011

Mysig promenad med kvinnan idag!

Vad säger ni om detta? En riktig smarrig glass som ontogs uppe på glasscaféet Lejonet & Björnen på Redbergsplatsen. JAg blev helt ställd då man byggt om hela caféet och nu Har man även tagit den gamla produktionsdelen och gjort om den till ett riktigt glasscafé. Läckert färgval som bjuder på läckra glassfärger både högt och lågt. Glassen då?
Ja mina vänner jag tog givetvis min absoluta favorit, tråkig tycker de flesta, helt oslagbar tycker jag. Romrussin! En stor kula i botten poch så en kula hallonsorbét och så den riktiga knockouten! saffransglass med honung, vilken höjdae. Årets absolut godaste upplevelse. Nästa myskväll skall jag banne mig upp till Redbergsplatsen igen och köpa hem en stor bytta av denna fantastiska skapelse. Den här borde ingå i den svenska national kokboken tillsammans med blåbärsglass. En stor kram till Lejonet & Björnens glassmakare som kommit på det här receptet. Att glassen var superb var en sak, men den söta tjejen (med lång erfarenhet på de sju haven som arbetare på en lyxkryssare, )som servade oss var servicemainded och erbjöd sig att ta en bild på gubben och gumman då vi satt och syndade inne på caféet. Tack och lov så hade ju jag redan klarat av ett tungt träningspass på Sportlife så glassens alla kcal försvann utan att lämna några spår på min spolformade kropp. Kvinnan mår bättre och bättre efter sin operation och dagens rehabpromenad gjorde henne säkert gott.
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Bernt det var mycket roligt att se ett så friskt par sitta och njuta av en god glass. Ni ser mycke
friska ut hoppas att ni snart kan komma och hälsa på oss i Ulricehamn
vi trivs mycket bra här och det skulle vara trevligt med besök från den stora staden.

Sigge.

pappa B sa...

Var så säker, rätt som det är så bromsar den Koreanska riskokaren till utanför trappan :o)