onsdag 26 oktober 2011

Krutgumma på alla fyra och dagens lunch

Säga vad man vill om valet av arbetsuppgifter men den här gumman hon är nog i grund och botten en riktig krutkäring. Här ligger hon vid övergångsstället nere vid Brunnsparken från tidig morgon till sena kvällen. Blixtstilla med näsan nedtryckt i en gammal basker och med rumpan i vädret. Inte en enda rörelse kan man se i den gamla kroppen. Jag tycker att det känns lite kymigt och även om min budget är lika smal som jag själv skulle önska att jag var så har jag ibland lust att gå fram och fråga om jag får bjuda henne på en kopp kaffe och ett wienerbröd. Några pengar får hon inte av mig för de får hon förmodligen inte behålla utan dem kommer någon skruppelfri yngre man att roffa åt sig när kvällen kommer.
Idag åt jag hemgjorda vårrullar med köttfärs och grönsaker. Till det mina tre små tomater och ruccola, favvosalladen. Hade lite ägg kvar efter ihoplimningen av rullarna så det stekte jag också upp. Nu är man laddad utifall det skulle dyka upp något oväntat, vem vet :o)
Var nere i stan och gjorde ett kort reportage om Lerverket, ett kollektiv av konsthantverkare med keramik, glas och smycken som huvuduppgift. I nya lokaler mitt i stan huserar man och här fanns det mycket vackert att titta på. den perfekta platsen då man skall köpa något personligt till vännerna på deras högtidsdagar. Här r det inte frågan om någon massproduktion a la Hongkong utan originalsaker rakt av.
Idag är det träningsfritt på gymmet, men jag skall allt snöra på mig joggingskorna och rusa åstad för att förbränna i alla fall de tre vårrullarna om en stund. Ha det så bra så länge så kanske vi syns senare under dagen.
pappa B

Inga kommentarer: