fredag 28 oktober 2011

Thaimat igår, träning idag...

Här åt "Skogarnas Konung" och jag mat igår. Nere på den fina restaurangen bakom Coop i Bäckebol. Vi var en runda och handlade nya skor till pappa B och lite tröjor så jag slipper tvätta efter passen varje dag. Här serverar de buffé med många goda och fräscha rätter. Lite i dyraste laget, 85 kronor ligger lite högt, tycker jag.
Spökerna förföljer mig!
Jag hatar allt detta med Halloween, detta amerikanska påhitt som kommit som en mindre orkan in över Sverige. Visst, vi skall minnas och hedra våra avlidna släktingar och vänner men inte genom att spöka ut oss till zombies och häxor och fan vet allt. det finns ju så många spöken vandrarnde omkring här i landet ändå. Ungarna knackar på dörren utklädda till monster och skriker -Bus eller godis? Visst det är skoj, när små söta påskgummor står därutanför. Vid Halloween skriker jag tillbaka BUUUUS!!! och så ger jag ungarna vasin grabbnäve med okokta makaroner i påsarna. I fjol kom ingen av dem tillbaka men nu har det ju vuxit upp en genartion till så jag förbereder mig med fullkornsmakaroner även i år.
Till och med lilla Hanna på gymmet har dekorerat med pumpor och spendelnät runt disken....

Passet gick bra, men jag kännde mig lite klen måste jag säga. Nu har jag plockat fram stavarna (inte sådana försedda med teleskop effekt utan vanliga) och skall trampa iväg på Sjörundan. Måste öka förbränningen så att även vågens visare rör på sig neråt och inte bara måttbandet. Vi hörs säkert längre fram idag.
pappa B

Inga kommentarer: