söndag 30 oktober 2011

Upp och hoppa soffpotatiser...

Nu är det bevisat. Bevisat att även du som inte ens orkar tänka tanken på att träna för hälsans skull klarar av detta. 400.000 människor i Taiwan har varit med i en undersökning som nu visar att med en kvarts träning om dagen (15 minuter)så blir du friskare och lever tre år längre än de som inte tränar. Heja Arne Tammer, du hade rätt. Ditt budskap på slutet av 50-talet var ju -Ge mig en kvart om dagen och du skall få en ny kropp. Tänk om en annan plattskalle hade anammat detta, då har Arnold S och alla andra broiler fått ta sig i brasan för länge sedan.
Men nu skall jag ner på gymmet och jag kör i 75 minuter det innebär att jag får några extra år innan mannen där upp rycker i snöret (jag är ganska säker på att jag far iväg uppåt för i grund och botten är jag ganska snäll), fast man vet ju aldrig, som sagt var.
Ha en jäkla bra söndag och ni som inte redan sitter på träbänken, ni har missat dagens högmässa...attans på er
pappa B

Inga kommentarer: