söndag 30 oktober 2011

Nog rycker det lite i resenerven, när man sitter här i gråvädret!

Handen på hjärtat, visst skulle det sitta fint med 14 dagar i solen just nu. Att fläka ut den spolformade kroppen i en solstol, med en paraplydrink i handen medan strandbarens högtalare spydde ut dunka dunka, som blandade sig i ljudet när havets vågor rullade in mot land. Solbrända bruttor vickandes förbi, välfyllda med silikon och botoxstinna läppar, fladdrande med lösögonfransarna så att det svalkade den liggande gubben i solstolen?
Men...nu sitter vi i Angered förvisos med en väldigt internationell look och känsla. Fast här känns det mer som att sitta i utkanten av ett beduinläger och en ganska lång väg från havet...och några välsvarvade puddingar finns det inte heller men en jäkla hoper med inlindade kvinnor en del med endast 3 cm synfält som sveper runt nere i centrum.
Mina barndomskamrater oror sig över mitt bacon intag, de tror att jag skall drabbas av skörbjugg så idag tänkte jag att det var dags för köttbullar. Det fick bli halvfabrikat. "Länsman" bedyrade sin kärlek över gubben Dafgårds "Farfars köttbullar" 25 ganska stora för 33.95 på ICA. De var goda, brynta i riktigt SMÖR inget fusk här inte. Hur som helst, inte slår det pappa B:s egna köttbullar, gjorda på mamma Elsas recept den saken är klar.. Potatismos, ruccola och mina obligatoriska små tomater, lite stark thaisås och lunchen var fixad.
Här var det sköna dagar nere i Rügen en väldigt fin och "nära" plats för några dagars förlusteler eller SPA-behandlingar i fantastiska hotell. Jag skall nog ta och lägga ut lite krokar så att jag kan ge mig iväg en vecka ut i värmen.
Trollen har ledigt så nu är det 100%-ig markservice som gäller och gubben far som en lekatt mellan spisen, kylen och TV-soffan. Lekatt? Vet ni inte vad detta är? Men herrejessus ni har ju inte fått någon som helst språkutbildning i unga dar. Lekatt, det är vad man kallar hermelinen uppe i det riktiga Sverige. Nu vet ni det.
Hej med er på ett tag
pappa B

2 kommentarer:

Anonym sa...

Den internationella looken ser exakt likadan ut på Sandtorget i Skövde, hela långa dagarna !! Järnberg

pappa B sa...

Ha, ha kul att se spår i rimfrosten från lilleman. Kram på dig kompis!