onsdag 9 november 2011

Frazier utslagen för gott, ny dag nya äventyr

Jag fick aldrig tid att lägga upp gårdagens lunch här på bloggen. Men som ni ser så har jag svårt att utesluta baconfläsket, även när jag äter korv. Rejält med gräs till geten gör att humöret är på topp.Idag blir det en hård förmiddag. Först ett kortare uppvärmningspass och sedan 60 minuter cirkelträning med Jim, en hård kille som håller stenkoll på oss gubbar och käringar som skuttar runt mellan de olika stationerna. Efter det passet kör jag nog lite armar/rygg/mage innan jag återvänder hem till lunchen. En promenad runt Mölnesjön räknar jag med på eftermiddagen. Däremellan skall jag sända lite radio också. Du klickar väl här till höger och lyssnar på mitt svammel?

Joe Frazier, tungviktsboxaren har blivit uträknad för gott. Under sin karriär vann han 32 matcher varav hela 27 på knockout. 1964 tog han OS-guld i Tokyo. 1970 tog han sin första VM-titel då han sopade canvasen med Jimmy Ellis. Den titeln försvarade han fyra gånger innan hamburgerätande George Foreman tog över 1973. Returmötet mot Foreman är matchen man minns då den store Foreman dunkade till så hårt att man fick bära ut Frazier från ringen. I matchen mot cancern klev inte Frazier upp före tio och gongongen ringde för sista gången. Cancern tog honom, Joe Frazier blev 67 år.

Nu skall samhället punga ut med en och en halv miljard om fotbollsförbundet får genomfört alla de förändringar de kräver. Detta berättade man i dagens GP. Och en annan som inte är 100% frälst över att se 22 män/kvinnor jaga en boll tycker givetvis att detta är skamligt. Vi pensionärer borde i alla fall få lite fler boulebanor att vistas på.
Nu laddar jag upp för en tuff men rolig förmiddag nere på Sportlife här i Angered. Vi syns säkert lite senare. Ha en fin onsdag.
pappa B

Inga kommentarer: