onsdag 9 november 2011

Två tuffa pass och Rannebergsrundan, nu känns det att gubben lever

Ja det här är inte Mölnesjön om ni nu skulle få för er detta. Nej minsann, detta är vindsurfare nere vid Normandie i Frankrike. Bilden tog jag för en herrans massa år sedan, med ett gammalt uselt teleobjektiv som sedemera stoppades i en papperskorg inne i Paris. Hittade den då jag letade efter bilder på lussekatter till bildbyrån nu i kväll. Kom just in efter min Rannebergsrunda som jag denna afton gjorde på en utmärkt tid. Det måste vara Jims cirkelträning och 60-tals musiken som fortfarande satt kvar i benen.

Idag har jag varit duktig, först halva mitt vanliga gympass sedan Jims roliga cirkelpass i 60 minuter, nja det blev nog bara 54 för jag missade avslappningen då jag sprang ut för att släppa en drill och sedan inte kom in igen.. Nåväl, jag körde resten av passet som var kvar på mitt ordinarie program innan jag gick upp och tog mig en kopp kaffe. Hemkommen så blandade jag mig en proteindrink med banan och några jordgubbar, under tiden som mixen surrade så tuggade jag i mig 1 dl soyabönor (bara uppvärmda i skidan i micron) så nu är jag laddad som väderraketerna på X-Range uppe i Kiruna. Kommer någon och klappar mig på axeln så går jag förmodligen till väders med ett brakande.
Känner att jag har gjort mig förtjänt av en syndigt god skvätt med Lakka,(hjortronlikör). Om en stund skall jag köra över till Bäckebol, har lovat "Prinsessan" att göra en skyltförnster-shopping-runda med henne. Så...det är bara att hoppa i nya kläder och ge järnet.

Jag är ingen kattälskare, tvärtom. Men inte kan man väl säga annat än att den här lilla blåögde killen är en riktig liten söting och visst kan även en vrångpelle som jag snusa lite på kattskrället även om jag vet att både ögon och hals sväller igen omedelbart. Detta är greven Vilgot von Axelklaffs ena huskatt uppe på hans gods utanför Hudiksvall. Snart skall jag lägga ut aftonens radiosvammel så ni blir nog tvungna att kika in här en gång till efter 22. Tills dess var rädda om er och må så gott.
pappa B

Inga kommentarer: