onsdag 23 november 2011

Fullt ös på cirkelträningen

Vi var ett färgglatt gäng på dagens cirkelträning. En blandad grupp med glada 60+ figurer som gör så gott de kan och de flesta av dem ännu bättre. Min nyfunne kamrat Stefan var också på plats. Den här gången promenerandes på löpbandet (såg ni, promenerade på löpbandet) före mig dessutom. Det var starkt. Dessutom hade han tagit med sig en liten läcker näktergal, en välsvarvad blondin som han hängde på som en magnethund. Passet gick bra och vi överlevde hela gänget. Kaxigast var Stefan! Avundsjuk? Jag? Det tror farfar det....

Åkte ner till Malvik ute vid Kullavik för att intervjuva en herre som heter Lars Malmborg. En seglande skeppare som lagt båten på staplar och skrivit en vacker bok om sitt barndoms Lindås.
Vad jag som är skogens man förundrar mig över är hur ända in i bänken man kan betala miljonbelopp för att bo mitt ute på en sank sjögräsudde. Blåsigt,dimmigt och så nära grannen att om man spottar ut snusen så sitter den som en måsskit på grannens verandafönster. Smala krokiga vägar med vägbulor höga som norrländska hölador gör det förvånadsvärt bra att ha en bil med hög markfrigång och 4-hjulsdrift. Hur som haver så var det en trevlig man som sett världen från olika håll och kanter.

Har fixat mat åt mig och trollen och tänker nu slå mig ner i massagefåtöljen med en liten MacMyra 05 Special och fundera klart över det jag började fundera på i morse om jag bara kan komma ihåg vad det var. Vi kanske syns innan tuppen gal!
pappa Bjavascript:void(0)

"Räven btyer skinn, inte karraktär"
HUR HAR DU DET MED ÖVERHÄNGET?

Inga kommentarer: