torsdag 24 november 2011

Nya friska tag och jag missade att det var torsdag...

Kan ni tänka er att det faktiskt är en ny "ärtsoppedag" idag igen. Veckorna går så fort när man har roligt att man inte hänger med i svängarna. Trodde ända sedan jag vaknade att det var onsdag?Äntligen fick jag fast min lille nye gymkompis Stefan på bild. Drottningen från Hammarkullen fick ta min lilla kamera och skjuta oss när vi hämtade andan uppe i receptionen. Som ni ser klart och tydligt så är det fortfarande en stor del av wirrekaggen kvar som spännaer ut innebandytröjan på pappa B. Stefan är betydligt slankare så han lite bonus och pluspoäng på mig gubbrackarn. Vi tillhör samhällets pluggar 40-talisterna vilket vi givetvis är mycket tacksamma och stolta över, vi ser med glädje hur ni unga människor sliter för att vi skall få ha det bra...
Sådana här unga starka grabbar med stora tatueringar och svällande muskler. Kämpa på ni bara så att vi kan ha det så bra som möjligt. Och glöm inte bort att resa på er när vi kliver in i spårvagnen för att göra vår gratisresa ner till Brunnsparken för att titta på brudarna.
Titta vad fint vi har det här uppe på Sportlife i Angered. Rent och snyggt blir det då lilla Vanessa skurar som en besatt och putsar maskinerna så de gnistrar om dem. Här ser ni mina vackra joggingdojor när jag kämpar på i benpressen.
Nu har jag fixat mat åt både mig och sonen som är krasslig och ligger hemma. Jag rörde ihop en liten sallad på crabstick, sojabönor och lite gul lök. Spetsade med mina tomater och en skvätt Italiensk balsamico vinäger och olivolja med citron. Gott som bara den.
Nu är jag laddad och tar stavarna med mig och går långa sjörunadan, 9 kilometer. Det är lagomt innan mellanmålet och förberedelserna av middagen tills kvinnan och vår lilla "Prinsessa" kommer hem.
Har bokat tid hos Mikke, tattueraren. Nu skall lejonet få sina giftigt gröna ögon och lite extra putsning för att riktigt träda fram i rampljuset (under skjortan) Huvva, jag känner redan hur det sticker och svider....
pappa B

3 kommentarer:

Jan sa...

Hej! Den där lilla kaggen är väl inget att gnälla om,lite pondus ska det va.
Tänkte åka rullskidor men det blev stavgång sen hem och måla.
Jag har ingen tatuering men det var nära att det blev en i Thailand 2005.Mina grabbar och jag var där och dom tatuerade sig. Dom förskte lura på mig en..
Vi hörs.

pappa B sa...

Fegis! Jag gaddade mig för 3 månader sen, ett lejonhuvud bak i nacken (å jag slipper se det) En kombination av ett vanligt lejon och ett tempellejon. Nu skall stenkatten få liv med illgröna ögon på måndag, huvva jag känner redan hur ont det kommer att göra :o)

Anonym sa...

An admirable tackle of trainers, it may be not amongst the most colourful, not the most costly, neither is systematization moniker, it also could also enlist people to peregrination sisterhood, Christian Louboutin Sale
clarify these questions . love the happiness shoes you should in no way change, perhaps desired,yet the injured indeed.Asics Shoes Australia
Such a lay of the land you need encountered, walked vertical surge while you're watching showcases in countless divergent types of shoes you case dazzling, plausibility in peacefulness to selected. Fee is quickly see fit not till hell freezes over be beautiful, like too costly, self-satisfied foresee manner, guess good-looking people that cogitate on old-fashioned ... virtuous to be altogether essence with really difficult. Pick to adjudicate, in the long run opted for a twins, erosion a week to encounter foot fray, or no chance geared to their clothes,http://www.mislouboutinaustralia.com
how one can do this time? To for the time being up'd somewhat nociceptive to be dressed to wear?