fredag 11 november 2011

Heja GFC och grattis!

Tror ni inte att tjejerna Göteborgs FC lyckades ta sig vidare i Champions League genom att tvåla till danska Fortuna Hjörring med 3-2 i returmarchen på hemmaplan. Nu väntar större äventyr för de duktiga Göteborgsbrudarna när nästa säsong drar igång.

Dagen träningspass gick lugnt tillväga och jag kände mig faktiskt lite sliten och gick inte hela programmet runt. Fikade med "Länsman" sim tycker att han morgonpromenad räcker som träning för honom. Jag tror inte han kommer att ta rulltrappan ner på gymmet, inte före jul i alla fall.
Idag skall jag ner på stan runt tvåtiden då man inviger den 600 meter långa tårtan på Kungsgatan. Skall se om jag kan få lite bilder och en bit av tårtskrället innan stadens pensionärer har mumsat i sig de 600 metrarna. det brukar gå undan i de här kretsarna vill jag lova. Fast 600 meter verkar vara i mastigaste laget även för dem, men man vet aldrig. Reportage till tidningen Innerstaden i alla fall. Jag återkommer med både bilder och text i etermiddag, och givetvis skall jag lägga ut det på webradion också. Alltid faller det i god jord hos någon stackars lyssnare där hemma i norr.
Naturligtvis har jag även rört ihop lite lunch till gubben. det blev lite av min berömda, starka köttfärs, lite salladslök, ginger och en liten potatis som råstektes, tomater och lite blandade nötter. Fint som snus vill jag lova och gott dessutom. Vitlök, jalapeno och röd peppar sätter mjällen i rörelse, det kan ni hoppa upp och sätta er på.
pappa B

Inga kommentarer: