lördag 12 november 2011

Ingen sten från ovan....

Igår skulle en stor stenklump komma farande ner och platta till oss och hela vårt klot klockan 11.11. Men tack och lov så kom det inte någon sådan krasch. Däremot har jag lite nackspärr av att ha gått och tittat upp mot skyn i stort sett hela dagen. Nåväl, detta avhjälps via träningen i morgon.
I Göteborg bjöd Kungsgatan på nyinvigning och en 600 meter lång tårta. Där hittade jag det här glada bandet. Skulle ha frågat om jag fick lägga ut deras glada musik på min webradio men glömde detta. Svängde gjorde det i alla fall, lyssna bara:
Musik på Kungsgatan
http://vimeo.com/31994312
Klockan tre rullades pappersdukarna bort och den 600 meter långa tårtan massakerades av gratisfikande pensionärer, då märker man inte av vare sig krämpor eller rullatorer hej vad det går och grädden skvätter runt deras rynkiga anleten. Jag skäms!
De slåss,hötter med sina käppar och små barn som försöker klämma sig emellan handväskor och pälskragar för att hinna få en smakbit. Ett förslag inför kommande festilgheter med gratis tårta är att göra en speciell vitaminberikad tårtdjävel till pensionärerna och lägga ut den på grusplanerna på Heden. Där kan de gå till anfall bäst fan e vill och så får de små ungarna äta ifred inne i centrum.
Anfall tårtan! När pappersdukarna revs av så anföll pensionärerna direkt. Här har svenska amén en fantastisk tillgång om ryssen skulle komma, den saken är klar.
Zlatan gick som vanligt omkring på Parken i Köpenhamn och fick ingenting gjort. Det fick däremot danskarna som gjorde 2 mål och vann matchen. Hamrén har nu anledning att klia sig i huvudet inför det stundande EM:et. Idag är det som bekant en ny dag och den har som sig bör startat med frukost. Något radiosvammel har jag inte lagt ut ännu och tusan vet om det blir något surr i etern denna lördagsmorgon. Klockan 12.00 stängs alla inkommande telefonsamtal av för då skall jag sitta klistrad framför burken och bevittna skidpremiären. detta gäller även damernas 10 km i morgon.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skriver detta 23.24 ikväll, min fru ringer till sin Pappas syster John Söderbergs syster 97 år gammal,hemhjälp vill jag inte ha de gör inte som jag vill, säger hon, bara en tanke !!

Pappa B sa...

En viktig tanke dessutom...Aktare för att bli gammal, det kostar på i den här sandlådan.