onsdag 16 november 2011

Phu, nu har "sågbocken" fått sig en duvning!

Jim, grabben som sköter om vår cirkelträning är givetvis i topptrim. Han knyter ihop sig till en liten boll när han kör vårt stretching pass efter "hopp och lyft" varianten och vi gubbar och gummor försöker få oss så långa och smala som möjligt. Jag har på tok för korta armar eller så är benen för långa, wirrekaggen på mitten är givetvis i vägen och bidrager till att armarna inte räcker fram. Senorna spänner, som strängarna på Jokkmokks-Jokkes fiol, från stortån via röven och upp i hårfästet, det svartnar för ögonen och man håller andan för att inte släppa iväg en brakare som gör att man liket en utsläppt ballong blåser upp bland vattenledningsrören i taket. Detta med att stretcha har man aldrig tidigare varit med om, läst om hur viktigt det är både före och efter träning mest efter faktiskt, det har man gjort men utövat det? Skojar du. Den enda stretching man utför är när man skall knyta skorna och ta på sig tröjan. Numera har jag skor utan snören och ett långt skohorn!

Idag hade jag fått med min nye kompis, ukuleleliraren Stefan till cirkelträningen. Det var glädjande. Denne lilla roliga man förgyller tillvaron och man får skratta lite extra. Jag undrar vad hans golfspelande kamrater säger när han dyker upp i vår, smidig som en vidja, stark som en björn och med en svong i svingen så att det står härliga till. Det vill jag gärna få reda på när den dagen kommer.

Slängde jag ut en liten försynt fråga om han kunde tänka sig att dra en liten trudelutt på ukulelen när vi tog julavslutning på träningen. -Aldrig i livet, kom det blixtsnabbt.
Kaffetår och ostmacka (på grovt bröd) efter passet visade att han hade tagit i och inte fuskat för det var svårt att hålla kaffemuggen på plats, även om bordet var ganska stort.

Nåväl nu skall intagas lite lunch, en ny promenad i skog och mark för att ökad förbränning av wirrekaggen skall påbörjas. Vi syns när vi hörs och tills dess var rädda om er.
pappa B

PS: Bilden på det frostiga bordet tog jag på vög ner till gymmet med min iPhone idag. Lite fiffel med PS här hemma och det vita blev blått.

Inga kommentarer: