fredag 18 november 2011

Tyngre vikter färre reps...

Grekiska? Nej då jag har snackat med vår lille PT under en kaffepaus efter dagens pass. Berättade för henne hur jag lagt upp mitt senaste pass och hon tycket att jag skulle köra en annan variant vilket jag givetvis kommer att testa i morgon. Så...om ni inte hittar några inlägg här under morgondagen så vet ni att jag inte orkar lyfta armarna och trycka ner tagenterna.... Men i grund och botten, rent logiskt så tror jag att Sophie har rätt.
Det är ju inte konstigt att man springer på Sportlife när chefen ser så här ut. Alla flickorna och även lilla Ahmed är fina och trevliga. Har alltid tid att skoja lite med oss gubbar och käringar som hasar oss runt mellan maskinerna.
Min nye lilla kompis Stefan dök ihte upp idag, tror inte att träningsvärken efter cirkelpasset i onsdags sitter i så länge, men vem vet. Han genrepar väl med sin ukulele inför konseren innen julhelgen.

Nu har jag brassat ihop en tallrik soppa av brysselkål, spenat, rostade solrosfrön och vitlök. Fräst i olja i stekpannan och så i med två tärningar kycklingbuljong och gröngräset i en annan panna och koka ordentligt. Ett stort glas av kommunens föredömliga kranvatten till satt perfekt. Två fröplattor från Ryvita med tomatskivor på, inget smör ger tuggmotstånd och rör om i maggen. Visste ni att om man kokar grönsakerna så behåller de mer näring? Bluff, nej minsann så är det kolla själva får ni se/höra.

Vet ni hur jag öppnade dagen? Jo efter att kvinnan och trollen lämnad idet så tog jag mig en snabb promenad på 2,13 km innan jag satte mig ner och åt frukost. Nu jäklar skall det köras hårt!

Det statliga underhållet har betalats ut idag så nu kan man åter röra sig fritt i samhället. Skall inhandla en fleecejacka till junior och mig så vi kan ha på våra fisketurer framöver. Kanse vi syns en gång till i kväll, vi får se. Var rädda om er! I morgon skall jag göra en kroppsmätning och se om det finns tillstymmelse till muskelmassa eller om det bara är lagrat fett som hänger på benstommen. Klockan 11 kliver jag upp med utsträckta armar och låter lilla Marita borta på Sportlife i Stig Center ge mig det grymma beskedet!
pappa B

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vad fint och gläsande din gym golvet är! he he

pappa B sa...

....lilla Vanessa och vispar vidare med sopkvasten hi hi
Ha en fin helg och krama om Branco!

Anonym sa...

jättefin Bild på bossen :)

pappa B sa...

Tror farfar det, du vågar ju inte säga något annat :o)