fredag 30 december 2011

Näst sista dagen..på 2011

Har ni känt att det faktiskt känns ganska kymigt när man tänker på att det bara är den här och en dag till kvar på året 2011? Det utspelar sig samma missmod men samtidigt nya förväntningar vid varje nyårshelg, åtminstone för mig. Det kanske har förstärkts med åren, det kan jag tänka mig, men varför blir det så?
Alla människor tänker väl framåt hoppas jag, även vi som inte har så många centimetrar kvar på måttstocken siktar ju mot framtiden. Måhända inte med samma frenesi som vi gjorde då vi var 30 men i alla fall. Kanske inte lika vissen som blomman på bilden här ovan. Hon slutade sina dagar redan i oktober.
Så här såg det ut den sista januari i fjol. Snö i mängd, 60 cm tjocka isar på sjöarna, även den stora Mjörn hade rejäl is. Jag vet för jag borrade massor av hål i den. Kommer det överhuvudtaget att bli någon "riktig vinter" här hos oss nere i väst? Det är frågan det. Förmodligen kommer det att bli höstens vyer som kommer att finnas kvar om än utan löv på träden.

Det är på tok för tidigt att önska er ett gott nytt år, det skall jag försöka hinna med i morgon, sedan jag köpt fyra äpplen. Nu skall jag ner och träna om en liten stund och hoppas att min lilla träningskompis Stefan också dyker upp. Fiskekompisarna vågar inte. Jo en av dem, men han har sådana problem med artros att han inte kan, annars hade han med all säkerhet funnits med nere på Sportlife. Hur som helst så siktar vi in oss på nya friska tag, vackra friska blommor och bättre tider i övermorgon, eller hur?
Nya friska tider med mindre maktspel och djävulskap ute i stora världen, friska familjer och ännu mer vackra flickor ute på stan.
Om några timmar fortsätter Tour de Ski och jag sitter förankrad i massagefåtöljen och åker med, det kan ni hoppa upp och sätta er på. I natt lade jag och lilla "Prinsessan" färdigt puzzlet. En kantbit fattades, men det visste vi om när vi fick det. 1.500 bitar ligger nu på köksbrdet. Bild kommer under dagen, den lilla plåtade. Hej på en stund
pappa B

Inga kommentarer: