lördag 31 december 2011

Kl 23.58 nu går timmarna snabbt...

Det här är Branco, en av mina snälla rådgivare och bollplank nere på gymmet. Han tränar effektivt plockar upp marklyft på över 200 kg och kan massor av kost och andra viktiga små knep då det gäller att få kroppen i topptrim. Vi snackade en stund nere på Sportlife idag. Passade på att ge de små pärlorna bakom disken en nyårskram men chefen själv hon hade fått feber och slapp kramen (hon hade nog detta på känn):o)

De svenska längdåkarna åkte som motionärer om man jämför med det övriga fältet när Tourens andra dag skulle avgöras. Daniel Rickardsson hade dock vaknat till igen men gick på skallen då han var på väg upp i fältet. Hur detta gick till såg jag inte men jag antar att det inte vara några ojusteheter bakom fallet. I morgon kör man sprint och det skall bli roligt att se om de två loppen som genomförts har satt gelé i benen på våra sprintåkare eller om det väckt nytt liv i musklerna. Både Jönsson och Pettersson har ju varit med så här långt. Och frk Kalla borde nog vässa sig över natten om hon har tänkt att åka in bland de fem första när målgången sker på toppen av slalombacken. Även Ingemarsdotter och inte minst Anna Haag får nu vakna upp och börja visa lite styrka och tempo annars blir det för dåligt. Nu är det ändå en glädje att se Petter och Marit susa fram i bästa stil, Justina, "Duracellkaninen" Johaug och Cologna skäms inte för sig de heller. Skall det bli en helt otippad segrare i årets Tour de Ski? Kan långe tyske Axel skrälla en gång till? Klättra kan den långe oldtimern, det vet vi sedan tidigare.

Jag skall besöka slafen och dra täcket över huvudet, känns som om jag skulle behöva detta. Jagar nog Curre Kanin, greven och Bullis under morgondagens förmiddag. Ha det så fint och god natt på er alla mina läsare.
pappa B

Inga kommentarer: